Friday, November 20, 2009

SALAM USAHAWAN

Firstly... HIDUP USAHAWAN..

Assalamualaikum wrbt. kepada semua teman2 dan coach,

Saya rasa perlu ada satu tindakan untuk mengembalikan kehangatan dan semangat TEAM antara kita semua...(selain dari menyahut cabaran coach)...Tapi ini hanyalah cadangan dan perlu persetujuan semua dan juga coach....cadangannya:
  • pilih satu tarikh di mana kita semua dapat bertemu dan berkumpul untuk satu hari shj (pagi till petang/mlm)
  • tempatnya di Entrepreneur Village (kita sewa seminar room coach dgn special rate)
  • buat sedikit collection (untuk sewa bilik seminar & makan minum)
  • aktiviti yang boleh dijalankan adalah seperti berikut (sharing prob n perkembangan semasa, flash back hari kita di PD (maybe dgn tgk video yang diambil oleh coach), buat deklarasi bersama, dan sebagainya...
  • maybe aktiviti ni kita boleh diskus kemudian..

Sekali lagi, ini hanyalah cadangan untuk kita membantu satu sama lain. Jika ada cadangan yang lain boleh kita kongsikan bersama...

(sorry, tulisan saya tak sehebat tulisan En. Fizzy kita ...hehe ...)

Wassalam...

2 comments:

  1. Salam..
    Bagus jgk tu bro..cadangan yang bagus..aku setuju kalu kita buat satu perjumpaan untuk menghangatkan lagi hubungan dan keakraban kita sebagai satu Team.. walaubagaimanapun kita tgk apa kata kengkawan yang lain.. depa setuju atau tidak..
    apapun aku pikir kita juga masih boleh menghangatkan dan mengkuatkan lagi synergy antara kita melalui pendekatan Blog ini..mungkin dengan cara perjumpaan akan melibatkan kos dan masa yang terpaksa diperuntukkan.. ia tidak salah tp adakah ia efektif? aku rasa gunakan blog ini sebaik dan semaksimum mungkin untuk bertanya apa perkembangan dan masalah yang dihadapi sesama kita dalam perniagaan..ataupun sekadar bertanya khabar melalui telepon jer.. untuk menyahut cabaran coach mungkin kita boleh menggunakan pelbagai pendekatan dalam usaha kita mencapai matlamat perniagaan dan peribadi bersama-sama.. ingat..kita jgn berseorangan..be in a team..use any platform utk sentiasa berkomunikasi.. sharing sesama kita..walaupun hanya didalam blog..aku yakin kita akan menjadi semakin rapat dengan penggunaan semaksimum mungkin dengan blog Hidup Usahawan ini.. use it..apapun it up to majority.. itu hanya pandangan saya.. tp kita tgk apa kata kengkawan yang lain.. meriahkanlah blog ini.. pls..

    no right and no wrong..
    but if it effective for me..

    bakal jutawan im..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum

    Saya amat bersetuju dgn cadangan alfian. Saya nampak cadangan tersebut sebenarnya akan memberikan kesan yang amat positif. Perkara baik sudah pastinya memerlukan pengorbanan dari segi wang, masa dan semuanya. Saya cadangkan kene tubuhkan satu AJK utk organize perkara ni.
    Tetapi saya cakap terus terang lah. Saya terpaksa undur diri jika program nak dibuat sebelum bulan 4 tahun depan. Sbb sy bersalin bulan 2 ni insyaAllah. Kalau lps pantang insyaAllah saya tak ada mslh.

    ReplyDelete